نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3718
-
الف
+

نگرانی ها برای ویرانی خانه تاریخی «احمدشاه ابدالی» در قندهار

ریاست اطلاعات و فرهنگ قندهار از فرو ریختن بخش هایی از خانه تاریخی «احمد شاه درانی» خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، خانه تاریخی «احمد شاه درانی» واقع در ناحیه اول قندهار که نزدیک به هشت ماه پیش از سوی افراد منسوب به خانواده احمد شاه درانی به شاروالی(شهرداری) قندهار سپرده شده، اکنون با خطر ویران شدن رو به رو است.

در این خانه کسانی منسوب به خانواده احمد شاه بابا زندگی می کردند اما هشت ماه پیش این مکان باستانی به شاروالی قندهار سپرده شد و بسیاری از بخش های این خانه ویران شده است.

ریاست اطلاعات و فرهنگ قندهار درباره فرو ریختن بخش های بیشتر این مکان تاریخی نگران است و از حکومت مرکزی کمک می خواهد.

«حکمت الله افغان» رییس اطلاعات و فرهنگ کندهار به طلوع گفت:تنها درباره این خانه نه بلکه در مورد همه آبدات تاریخی نگران هستیم. ما همیشه از مرکز خواستیم که بازسازی آبدات تاریخی باید به وقت خود انجام شود.

شاروالی قندهار ادامه داد: هشت ماه از استملاک این خانه می گذرد اما هنوز هم این خانه از سوی این نهاد نگهداری می شود و هیچ بودجه ای برای بازسازی آن اختصاص نیافته است.

از سوی دیگر، باشنده گان قندهار می‌گویند که با توجه به کارنامه‌های احمد شاه درانی، خانه او باید به شکل اصلی آن بازسازی شود.

به گفته مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ کندهار خانه احمد شاه بابا نزدیک به ۳۰۰ سال قدامت تاریخی دارد و مسجد و دوکان‌های نزدیک به آن نیز باید به شکل اصلی آن ها بازسازی شوند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر